Onderzoeken: elk huis in Nederland staat te koop

Dreamhuis is een startup die vindt dat elk huis altijd te koop staat. In haar app staan dan ook alle koopwoningen in Nederland te koop, ook jouw koopwoning! En met de overspannen huizenmarkt en een Funda, waarbij je net altijd te laat bent of flink met andere geïnteresseerden moet concurreren, is Dreamhuis een unieke oplossing.

Huislink heeft het zaadje gepland voor Dreamhuis. Met het beste van Huislink – het ‘ik vind jouw woning leuk’ kaartje - is Dreamhuis gegroeid tot wat het nu is: een startup waar de woningmarkt serieus rekening mee moet gaan houden. Haar stip aan de horizon: de Nederlandse vastgoedmarkt vraaggedreven krijgen!

Organiseren: de juiste branding

Samen met Dreamhuis hebben we meerdere creatieve sessies gehouden om de route daarna schematisch uit te werken. Waar eerst nog geen concept van was, lag er nu een mooi concept voor ons gepresenteerd, maar hoe ging het product heten en welke huisstijl paste hierbij? Ook hier hebben wij samen over nagedacht, om uiteindelijk te komen tot het huidige resultaat. Na dit alles in beeld te hebben gebracht was het tijd om de app, website en de backoffice te implementeren. Via diverse gebruikerssessies zijn deze vervolgens geoptimaliseerd.

Ontwikkelen: gebruiksvriendelijke app toont alle woningen in Nederland

Dreamhuis heeft nu een zeer gebruiksvriendelijke app, waarin alle woningen in Nederland aanwezig zijn. De gebruiker kan in de app naar zijn droomhuis zoeken op gebied, wijk, straat of zelfs via een specifiek adres. En heeft hij zijn droomhuis gevonden? Dan kan hij de eigenaar, geheel geautomatiseerd en geanonimiseerd, een ‘ik vind jouw huis leuk’ kaart sturen. De eigenaar van de woning weet hierdoor dat er interesse is in zijn woning en kan direct aangeven of hij verder wil praten met de geïnteresseerde of dat hij er voorlopig nog wil blijven wonen. De contactgegevens worden pas vrijgegeven aan beide partijen als er daadwerkelijk mogelijkheden zijn tot aankoop van het droomhuis. Zo blijf je als geïnteresseerde anoniem!

Gebruikte technieken: JDI Backoffice in Play framework, Solr, Cordova (app) en JDI boilerplate in VueJS.

Optimaliseren: introductie Dreamhuis app voor flinke boost

Als echte startup is het belangrijk om te blijven optimaliseren en door te ontwikkelen, om zo altijd een stap voor te blijven. Dreamhuis doet dit aan de hand van gebruikersanalyses en 1 op 1 contact met de gebruiker van de app. De focus ligt nu op het verder introduceren van de Dreamhuis app in de woningmarkt. De woningmarkt krijgt hierdoor een flinke boost en verandert in vraaggedreven in plaats van aanbodgedreven. En zeg nou zelf: wachten tot jouw droomhuis te koop staat, zorgt er niet voor dat jij ooit de sleutel in jouw bezit krijgt.

Ontdek de app zelf en download hem via Apple of de Play store!