Onderzoeken: persoonsalarmering en protocollen

Secure2Go maakt gebruik van meerdere applicaties, waar vaak dezelfde informatie in is vastgelegd. Haar wens is om alle data vanuit één plek te kunnen beheren en hierdoor het gehele primaire proces schaalbaar te automatiseren.

Via haar backoffice, registreert Secure2Go de verschillende soorten mobiele persoonsalarmering producten en de daarbij horende protocollen. Ook worden hierin leveringen, reparaties en retourzendingen geregistreerd. Het is dé ruggengraat van Secure2Go, wat 24/7 perfect moet functioneren om de juiste bewegingen te kunnen maken. Een mooie stap in het schaalbaar automatiseren is dan ook het automatiseren van de backoffice. Gezamenlijk hebben wij de stip aan de horizon bepaald: het automatiseren van het administratieve proces, waarbij de protocollen geautomatiseerd gekoppeld worden aan de persoonsalarmeringen, waarbij deze eenduidig worden geregistreerd.

Organiseren: schaalbaar maken van processen

Een goede voorbereiding is het halve werk. Na een uitgebreid oriënterend gesprek, hebben wij gezamenlijk de huidige werkwijze van Secure2Go volledig in beeld gebracht op basis van de door ons geadopteerde Event Storming methodiek. Waarna wij gezamenlijk het Minimum Viable product (MVP) van de applicatie hebben bepaald. Samen met Secure2Go en één van onze development teams hebben wij gekeken naar de mogelijkheden om de processen binnen dit MVP te optimaliseren. De uitdaging hierin lag voornamelijk in het schaalbaar maken. Door diep in het domein van Secure2Go te duiken en alle informatie en specifieke businessrules tot ons te nemen, zijn we tot een innovatieve inrichting gekomen met als uiteindelijk resultaat een unieke webapplicatie en een geoptimaliseerd proces. Zonder eerst een geoptimaliseerd proces te definiëren heeft automatisering hiervan geen zin, daarom is voor ons het proces altijd leidend en nooit de automatisering zelf.

Ontwikkelen: gebruiksvriendelijk geautomatiseerd

Een innovatieve backoffice webapplicatie is ingericht. En naast innovatief is het ook een zeer gebruiksvriendelijke webapplicatie, doordat de gebruiker beschikking heeft over een optimaal ingerichte userinterface. Stapsgewijs wordt de gebruiker door het proces en de webapplicatie geleid, waardoor ook nieuwe werknemers snel thuis zijn in het gebruik van de applicatie. De backoffice webapplicatie fungeert nu als spin in het web en wordt volop ingezet bij de aansturing van andere applicaties in het proces.

Gebruikte technieken: JDI Play framework, OTAP geautomatiseerde leverstraat, Zabbix monitoring

Optimaliseren: wijzigingen automatisch doorvoeren

Om een efficiënt geautomatiseerde inrichting te houden van de backoffice, is het nodig om te blijven doorontwikkelen aan de webapplicatie. Dit is ook de wens van Secure2Go, zij willen blijven vernieuwen om zo proactief bij te blijven dragen aan de veiligheid en daardoor het veiligheidsgevoel van haar klanten te vergroten.